Kriisijuhtimisplaani koostamine
Milleks on oluline omada kriisijuhtimisplaani?
organisatsioon vastuvõtlik mitmesugustele kahjulikele tagajärgedele. Kui kriis tabab ootamatult, ilma plaanita, võib sinu meeskond leida end ettevalmistamata ja ülekoormatud. Võib tekkida kaos, mille tagajärjeks on segadus ja paanika. Ilma selge tegevuskavata võivad kriitilised otsused viibida või neid tehakse kiirustades, mis võib viia kahjulike tulemusteni.
Milleks on oluline omada selget ja lihtsat kriisijuhtimisplaani?
Selge ja lihtne kriisijuhtimisplaan aitab keskenduda kriisi juhtimisele ning sisaldab kõiki juhiseid ja tegevuste loetelusid, et võimalikult efektiivselt ja minimaalsete kuludega tulla toime kriisiga.
Miks valida oma kriisijuhtimisplaani koostamine meilt?
KOGEMUS
Meil on 20+ aastat kogemust riigikaitse ja sisejulgeoleku valdkonnas, mis hõlmab ka erinevate kriisijuhtimisplaanide koostamist. Oleme korraldanud ja osalenud erinevatel riiklikel ja rahvusvahelistel kriisiõppustel, kuhu on olnud kaasatud riigiasutused ja eraettevõtted.
PAINDLIKKUS
Me kuulame ära sinu soovid, kaardistame sinu vajadused ja lähtume valdkonna parimast praktikast. Vastavalt sellele lepime kokku koostöö vormi ja mahu. Me võime anda konkreetseid soovitusi oma kriisijuhtimisplaani koostamiseks või koostame selle sinuga koostöös isa.
KONFIDENTSIAALSUS
Me hindame pikaajalist koostööd oma klientidega, et saaksime pakkuda sulle meelerahu ja parimat teenust. Seetõttu on meie esmane reegel hoida kliendilt saadud informatsiooni konfidentsiaalsena. Me ei jaga sinult saadud informatsooni kolmandale osapoolele.
Millistest etappidest koosneb kriisijuhtimisplaani koostamine?
Ära jäta oma organisatsiooni haavatavaks kaose ja ebakindluse ees, mida kriis võib kaasa tuua. Investeeri tugevasse kriisijuhtimisplaani ja konsulteeri ekspertidega, et olla valmis igaks juhuks.
Kui sa võtad meiega ühendust, siis esmalt lepime kokku esimese tasuta 30 minutilise virtuaalkohtumise. Selle käigus selgitame välja Sinu olukorra ja ootused meile. Lisaks räägime läbi, millisena näed meie koostööd või panust.
Teise sammuna koostame sulle tööde teostamise pakkumise arvestades esimese kohtumise kokkulepetest. Pakkumuses on selgelt kirjas, mida ja millises mahus tehakse. Sa saad rahulikult pakkumist vaadata ja otsustada.
Korraldame mitmeid töökohtumisi sinu ja sinu organisatsiooni võtmeisikutega, et koguda kriisijuhtimise plaani jaoks olulist informatsiooni. Meile on oluline mõista, kuidas sa toimetad ja kus võivad kriisid tekkida ja milline on nende mõju.
Kogutud informatsiooni ja valdkonna parima praktika alusel koostame sinu organisatsiooni ja tegevusvaldkonna eripärasid arvestades kriisijuhtimisplaani. Selles protsessis teeme sinuga tihedat koostööd tekkinud küsimustele vastuste ja tagasiside saamiseks
Valminud kriisijuhtimise plaani edastame sinu organisatsioonile esmaseks tutvumiseks. Sellele järgneb meiepoolne seminar, kus me selgitame plaani ülesehituse tausta ja toimimise loogikat. Me käime läbi kogu kriisijuhtimise protseduuri, et mõistaksid plaani sisu.
Peale kriisijuhtimise plaani tutvustust korraldame sinu organisatsiooni juhtkonnale väikese kriisijuhtimise lauaharjutuse, kus ühe võimaliku kriisi lahendamise näitel teeme samm-sammult läbi kogu protsessi. Sellega saab paremini selgeks plaani olemus ja vajalikkus.
Millest koosneb üks edukas kriisiplaan
Kriisiplaan ei pea olema mahukas ja sisaldama palju teksti. Ta peab täitma oma funktsiooni.
1. Riskianalüüs
Ülevaade kõige tõenäolisematest ja kõige ohtlikematest riskidest ja nende mõjust
2. Algatamise reeglid
Kriisi kiireimaks lahendamiseks on vaja selgeid reegleid kriisijuhtimise käivitamiseks.
3. Juhtimisahel
Selge juhtimismudel tagab informatsiooni kiire ja selge jagamise, mis aitab kiiremini ka kriisi lahendada.
4. Juhtimiskeskus
Kriisijuhtimise edukuse tagab toimiv ning kättesaadav juhtimiskeskus koordineerib tegevusi.
5. Tegevusplaan
Esmane tegevusplaan kindla riski realiseerumisel aitab ennetada kriisi levikut ja mõju, vähendades kahjusid.
6. Sise-kommunikatsioon
Selge kriisimeeskonna kommunikatsiooniplaan ja reeglid tagavad adekvaatse ülevaate olukorrast ja tegevuse.
7. Välis-kommunikatsioon
Kriisilahendamise edukuse üheks näiteks on ka suhtlemine meedia ja avalikkusega.
8. Ressursid
Kriisijuhtimisel on oluline omada ülevaadet vajalikest ja olemasolevatest ressurssidest- informatsioon, seadmed, partnerid, tarnijad
9. Koolitus
Erinevad kriisiharjutused ja õppused aitavad paremini valmistada ette inimesi, aga hinnata ka kriisijuhtimisplaani edukust.
10. Uuendamine
Selge kriisijuhtimisplaani uuendamise protsess aitab kiiresti ja edukalt kaasajastada plaani ja viia see vastavusse vajadusega.
Kliendid on küsinud
Kui palju kulub aega kriisijuhtimiplaani koostamiseks?
Puhas tööaeg on alates 80 tunnist ja seda väikeste asutuste ja omavalitsuste puhul. Sellele ajale lisanduvad veel erinevad kooskõlastused ja koordineerimised. Seetõttu võib plaani reaalne valmimine võtta aega vähemalt 3 kuud.
Kui palju maksab kriisijuhtimiplaani koostamine?
See sõltub organisatsiooni spetsiifikast ja suurusest. Lihtsam väiksema asutuse kriisijuhtimisplaani koostamine võib maksta alates 2500 € + km. Kõik sõltub, mida plaani koostamisel ise tehakse ja millist osa ostetakse sisse.
Kas pakute ka täiendavaid teenuseid?
Vastavalt vajadusele pakume ka kriisijuhtimisharjutuste läbiviimist, kriisijuhtimisplaanide uuendamist. Sõltuvalt võimalusele saame toetada ka nõustajatena reaalse kriisi juhtimisel.